Monday, April 25, 2011

Mengurut & cukur rambut My cute BabY

Hari ni nak kongsi pengalaman aku baru2 ni.
Wpun dah berlalu aku tetap nak post buat tatapan kalian.yalah aku pun baru ja berjinak2 dlm berBLOG ni...
Jadi hari ni aku sempatlah nak entry kat u all semua.
yalah dok dlm pantang selain dari bertungku,menyusu(full breast feeding),makan,minum,FACEBOOK nilah rutin harian terbaru aku...he...he...pas pantang ni byk lg aktiviti yg harus aku lakukan.Cuti 3 bln ni 
aku merasalah bagaimana rutin harian seorang surirumah tangga.mcm mak ngan mak mertua aku.
fuhh....tentu mencabarkan...x pa bila tiba saatnya akan aku story buat u all.
yalah sblm ni anak sulung aku ambik 2 bln ja cuti.tapi bila dah kerajaan umumkan penjawat 
awam bleh ambil cuti 3 bln..aku antara mereka yg tidak lepaskan peluang 2.

oklah...u all tau kan ibu2 yg berpantang diwajibkan mgurut?yaka?
wpun aku ni MISI @ kata lain JURURAWAT...mengurut mmg dah jadi perkara wajib masa berpantang..
lain org lain pandangan & pantangnya..
aku ikut mak aku punya pantang..apa yg mak aku kata aku ikut...
he...he...nasib mak tak da blog @ FB klu tak mesti dia kata
aku ni ckp x supa bikin...he...he...
alah...ckit2 ngelat takpe kan mak?
Pic masa aku mgurut aku tak post kat cni.yalah karang jadi isu 1 malaysia.
bg sape2 yg pernah melahirkan @ pernah melihat ibu2 bersalin mgurut tentu ada
1001 pgalaman yg nak dikongsi kan?
Biasanya mgurut 3 hari..tp itu ikut org & negeri.semuanya tak sama...
Lain org lain pantangnya...kan?

CUKUR RAMBUT

Bidan mengurut dan cukur rambut aku import dr kampung halaman aku juga.
dia merupakan bidan kg.mak saudara kepada abah aku...
aku panggil toksu..
Toksu mgurut aku 3 hari..
Hari ke-3 baru bb boy aku dicukur rambutnya,...jadi botaklah.
Wpun botak still cute mcm?...sape ya?mcm abah dia kot...ha...ha..

So layanlah beberapa gambar yg sempat aku rakamkan utk kenang2gan
sepanjang majlis ringkas berlangsumg...
jgn kecil hati kat teman2 aku bila tgk pic ni.
sememangnya aku tak jemput sape2 pun..hanya keluarga
kat umah aku yg ada.bahkan Hubby pun tak da sbb bekerja.
insyaallah pas ni jika ada rezeki aku akan adakan kenduri...
INSYAALLAH...kalian akan aku jemput.

Pesanku...
wpun kita ni hidup dalam zaman seba moden,perkara @ adat2
lama jgn kita lupakan...
sekiranya ia tidak bertentangan ngan sunah & ajaran dr ALLAH swt
tak salahkan kita ikut...

 


Selesai sudah...
si botak yg cute...
bila kaka adam syafiq tgk adik dia terus kakak sebut..."halus.....sambil gosok kepala"
ha...ha...mcm iklan nescafe...
pandai kakak adam buat lawak
penangan iklan TV

No comments: